zaterdag 19 juni 2010

Pas echt gezellig met Jomanda

Het was best gezellig, vanmiddag op de Lange Nieuwstraat in IJmuiden, na de wedstrijd Nederland-Japan.

Vooraf was er wat angst voor relletjes en vernielingen. Zeker na het auto wiegen na Nederland-Denemarken.

Toch een rare IJmuidense gewoonte tijdens een EK- en WK-voetbal: auto wiegen.

Niet alle IJmuidenaren vinden dat leuk. Blijf met je poten van andermans en mijn spullen af: dat idee. Zit ook wat in.

Maar auto wiegen gebeurde nauwelijks vanmiddag. De politie had de Lange Nieuw afgesloten. En was voorbereid. Ik zag zo'n twintig man ME plus diverse agenten op de mountainbike. En nog meer politie.

De politie had voorzorgmaatregelen genomen. Op het dak van de Hema stond een mast met een camera. Zie de derde foto van boven. Om achteraf relschoppers met bewijs te kunnen oppakken.

Een stel jongens probeerde vanmiddag de politie uit te dagen door voor ze te gaan hossen. Hielp niet. Een paar klommen op het bushokje, maar de politie praatte ze er van af.

Er werd vuurwerk gegooid. En heel veel bierflesjes werden kapotgesmeten. Van dat laatste vraag ik me af: waarom?

Want dat was echt niet nodig voor een gezellig feestje. Het werd trouwens pas echt gezellig toen Jomanda kwam opdagen.

Zie de foto van Jomanda met natuurlijk een zelfgemaakt tekstbord en daaronder Jomanda met zijn toeter.

Kijk ook nog even naar dit filmpje van vanmiddag.


Zie je Jomanda ook.

PS: Moke was in IJmuiden. Hier een filmpje van het concertje.

PS: Josti Band bij Corus.

(Drie foto's zijn van Frits Houtgraaf en eentje van Cor Schoon, waarvoor dank. De andere van mij)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Fokke het was echt gezellig jomanda deed het weeer leuk een gezellig man die weet wat vermaken is

Rolstoel zei

Kleine aanvulling op je blog:

De afsluiting kwam pas nadat er een paar auto's geschud waren, waarbij de laatste man kwaad uitstapte, en de schudders te lijf wilde gaan. Hij is met zachte dwang door een agent zijn auto weer in gepraat, en er nog even op gewezen wat de juiste rijrichting was (vooruit, en niet achteruit de menigte in).
Pas daarna zijn de afsluitingen geplaatst. (ik stond in de buurt van de agent die het verzoek tot afsluiten deed ! )

Anoniem zei

Dat zou kunnen kloppen rolstoel
want ik heb ook een auto zien schudden zelfs een foto ervan

Anoniem zei

Na al deze berichtgevingen is de enige die veroordeeld kan worden bij een ongeval/aanrijding, de Gemeente Velsen. Onomstotelijk. Als bestuurder kan je je beroepen op noodweer, je wordt immers aangevallen en de zelfs de politie grijpt niet in.

Ik zeg Vol gas!! net als die "voetbalfans" heb je een volledige vrijbrief, echter ga je het als onschuldige automobilist winnen en zal de Gemeente verantwoordelijk gesteld worden voor de schade. Zo staat dit in de wet.